Kuusi tapaa lisätä jaksamista ja energiaa hetkessä

Haluaisitko oppia miten saat nopeasti lisää energiaa arjessasi? Nämä kuusi tapaa lisäävät jaksamista ja energiaa hetkessä!

Olen vuosien ajan käyttänyt itse näitä tapoja siihen, että saan lisää energiaa.

6 Tapaa energian lisäämiseksi

  1. Hengitä syvemmin,
    niin että kehosi ja aivosi saavat enem- män arvokasta happea.

  2. Juo riittävästi vettä.
    Se, kuinka paljon on riittävästi, riippuu monesta asiasta, kuten siitä miten paljon liikut ja kuinka lämmintä on. Kokeile mikä sopii sinulle. Juo riittävästi, mutta älä liikaa.

  3. Liiku, koska liike luo lisää energiaa.
    Yksi maailman tehokkaimmista tavoista liikkua, on pomppinen. Sata pomppua aamuisin trampoliinilla tai lattialla käynnistää kehon. Kymmenen tai kaksikymmentä pomppua kesken päivän antavat virtaa. 5 x 20 pomppua päivässä ei kuulosta pal- jolta, mutta kymmenessä vuodessa siitä tulee 365 000 ja 30 vuodessa 1 095 000 pomppua. Sata ei ole paljon muuta kuin iässä, mutta miljoona on aina paljon. Olen varma, että miljoonalla pompulla on iso merkitys sen suhteen, pääsetkö sadan vuoden ikään asti ja millaisessa kunnossa.

  4. Hymyile ja tee asioita, jotka saavat sinut iloiseksi.
    Tee jotain, josta nautit todella paljon tai jota haluat erityisesti tehdä. (Huom! Tämä ei tarkoita sitä, että sinun tarvitsisi aina olla hyvällä mielellä. Jokaisella on lupa kokea huo- noja hetkiä ja päiviä).

  5. Pysähdy ja meditoi,
    kuuntele lempimusiikkiasi tai tee rentoutusharjoitus.

  6. Nuku tunti lisää.
    Nukuitpa nyt miten paljon tahansa, lisää yksi tunti lisää yöuneesi ja katso miten se vaikuttaa. (Tämä vinkki tulee High Performance Academyn perus- taneelta Brendon Burchardilta.)

Valitse näistä tavoista yksi, jota alat harjoittaa arjessasi.

Harjoittele sitä niin kauan, että teet sen jo ihan huomaamatta.

Tsemppiä ja energiaa elämääsi!

Innostavin terveisin,

Ilkka Koppelomäki

P.S. Tämä teksti on ote kirjoittamastani Saa mitä haluat -kirjasta.