Hiljentymisen viikonloppu -retriitti

 

Kolmen vuorokauden mittainen aikalisä omaan arkeen

Kerää voimia tulevaan syksyyn, rauhoitu vilkkaan kesän jäljiltä. Nauti elokuun auringosta, joogasta, luonnosta, hiljentymisestä ja terveellisestä kasvisruokavaliosta ilman ulkomaailman hälinää.

Jokainen meistä on varmasti joskus miettinyt, että millaista olisikaan taas elää ilman matkapuhelinta, internettiä, tietokonetta, MP3- soittimia, televisiota, radioa ja muita nykypäivän laitteita, jotka hallitsevat meistä suurimman osan arkea. Olet kenties jopa haaveillut elämästä ilman noita laitteita, toivonut, että kunpa sinun ei tarvitsisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Iso osa meistä elää jatkuvan informaatiotulvan hukuttamana emmekä pääse karkuun ulkomaailman ärsykkeitä edes kotonamme.

Nykymaailma on vieraannuttanut meidät omasta itsestämme. Emme osaa enää vain olla, emmekä kestä omaa seuraamme. Päässämme oleva loputon ajatuksenvirta ja kaaos saa meidät ahdistumaan ja se pakottaa meidät keskittymään kaikkeen muuhun kuin itseemme.

Meidän on pakko jatkuvasti lukea sähköposteja, kuunnella musiikkia, katsoa televisioa, surffata netissä etsien jotain, mitä emme edes tiedä etsivämme, pääasia on, että emme vain joudu pysähtymään ja olemaan itsemme kanssa.

Uskalla Innostua tarjoaa retriitin, jossa sinulla on aikaa olla itsesi kanssa.

Voit tutustua itseesi, ottaa etäisyyttä arkeesi ja niihin asiohin, jotka ovat osa päivittäistä elämääsi. Itse asiassa, tämä on jotain, mitä joudut tekemään, mikäli osallistut tälle retriitille.

Vaatimuksena on, että saapuessasi luovutat pois retriitin ajaksi matkapuhelimen, tietokoneen, sekä muut mahdolliset elektroniset laitteet.

Päivät koostuvat...

…aamujoogasta, hengitysharjoituksista eli Pranayamasta, rentoutumisharjoituksista sekä luennoista. Asana-harjoittelua voidaan tehdä lempeästi, ja siinä voidaan painottaa eri asioita kuten esimerkiksi kehon energisointia, tasapainoa ja hengitystä.

Teemme jokaisella joogatunnilla hiukan yksinkertaisia Pranayama-harjoituksia. Yksi tärkeimmistä asioista ihmisen hyvinvoinnin kannalta on oikeanlainen ja syvä hengittäminen. Tähän panostamme paljon, koska se on asia, joka auttaa meitä merkittävästi jokapäiväisessä elämässä, mm. stressin sietämisessä. Oleellinen osa joogatuntiani on myös kunnollinen loppurentoutus ja se onkin hyvin tärkeää, koska siinä keho saa hyödyn kaikesta harjoittelusta mitä olemme tehneet.

Tämän matkan aikana...

…opit lisää omasta kehostasi, virkistyt, rauhoitut ja opit yksinkertaisia Asanoita, Pranayama-harjoituksia sekä rentoutumistekniikoita. Opit myös ymmärtämään, miten joogaa voi käyttää apuna stressiä vastaan. Tämän lisäksi opit soveltamaan Joogaa jokapäiväiseen elämään, etkä näe sitä pelkästään fyysisenä harjoituksena.

Retriitti on pääsääntöisesti hiljainen, eli vältämme tuntien ulkopuolella tapahtuvaa ylimääräistä kommunikointia.

Tällä retriitillä on mahdollisuus hiljentyä ja keskittyä kuuntelemaan, mitä sinulle kuuluu.

Tämä on tilaisuus miettiä mistä olet tulossa, missä olet nyt, ja minne olet elämässäsi menossa.

Kuinka paljon minulla tarvitsee olla kokemusta joogasta?

Ei yhtään. Voit tulla, vaikka et olisi koskaan joogannut aiemmin.

Retriitin ohjelmasta vastaa joogaopettaja Anssi Saari.

Osallistuessasi nyt, saat 199 euron arvoisen edun! Lisätietoja alempana.


Anssi Saari

Haluan auttaa sinua saavuttamaan sinulle luonnostaan kuuluvan hyvinvoinnin

Uskalla-innostua-Anssi-Saari.jpg

Minulle Jooga on elämäntapa, osa jokapäiväistä elämääni. Se on mukana päivittäisissä valinnoissani, joita teen, miten kohtelen itseäni, muita ja ympäristöäni. Koska taustani on kahdesta hyvin perinteisestä joogatraditiosta, minulle Jooga on hyvin kokonaisvaltaista josta Asana-harjoittelu (jooga-asennot) on vain yksi kahdeksasosa.

Ensimmäinen joogakouluni oli Skandinaavinen Jooga- ja Meditaatiokoulu Etelä-Ruotsissa. Siellä opiskelin Tantrista Kriya Joogaa, joka perustuu Satyananda tradition opetuksiin.

Opettajakoulutukseni olen suorittanut asuessani Ananda Ashramissa Intian Pondicherryssä, Institute for Yoga Education & Research (ICYER) koulussa. Tätä suuntausta voidaan kutsua Gitananda tradition Joogaksi tai Rischiculture Ashtanga Joogaksi. Kyseessä ei kuitenkaan ole lännessä suosittu ”fyysinen” Ashtanga Jooga, vaan kyse on Joogan kahdeksasta askeleesta.

Tämän matkan aikana opit lisää omasta kehostasi, opit mm. tekemään yksinkertaisia aktiivisia rentoutumisharjoituksia, sekä opit hengittämään paremmin. Virkistyt, rauhoitut ja opit yksinkertaisia Asanoita, Pranayama-harjoituksia sekä rentoutustekniikoita. Tämän lisäksi opit soveltamaan Joogaa jokapäiväiseen elämään etkä näe sitä pelkästään fyysisenä harjoituksena.


Paikka

Villa Solhaga

"Tie luoksemme kulkee siltojen ja lossien kautta. Olemme lähellä, mutta kiireeltä kätkössä. Saariston luonto piirtää matkasi maisemaa. Tuuli tuoksuu merelle. Tullessasi autolla, lossi kuljettaa sinut saarelta toiselle ja voit ajaa autosi perille saakka. Jos tulet linja-autolla, olemme sinua vastassa mantereella. Lampaat tervehtivät sinua pihamaalla. Tervetuloa!"

Villa Solhaga on Petun saaressa, joka on 160km Helsingistä / 90km Turusta / 50 km Salosta, jossa on lähin juna-asema.


Aikataulu

Torstaina 22.8.2013 klo 15.00 saapuminen. Sunnuntaina 25.8.2013 lopetamme lounaaseen klo 15.00 mennessä.

Tarkempi sisältö ja ohjelma selviää paikan päällä.

Tervetuloa!


Hinta

Tämän kolmen vuorokauden Retriitin hinta on 400 euroa (n. 133 eur / päivä).

Hinta sisältää täysihoidon, joka sisältää majoituksen ja kasvisaterian kolme kertaa päivässä sekä ohjelman. Hinnassa on mukana arvonlisävero 24%.

Huomioithan, että järjestämme tämän retriitin ensimmäistä kertaa ja siksi myös hinta on alhainen tällaisella täysihoidolla ja ohjelmalla.

Kun osallistut nyt, niin saat lisäksi lipun Saa mitä haluat -valmennukseen (arvo 199 eur)! *

Paikkoja rajoitetusti, max 18 henkeä!

* Jokaiselle retriitin lipun ostavalle kirjataan lippu Saa mitä haluat -valmennukseen. Lipun voi käyttää missä tahansa Saa mitä haluat -valmennuksessa seuraavan 12 kuukauden aikana.